category image: از سیر تا پیاز شرکت در مزایده‌های ایبی (ebay)

از سیر تا پیاز شرکت در مزایده‌های ایبی (ebay)

اگر برای خریدهای اینترنتی خود به دنبال یک سایت معتبر هستید، سایت ebay را به شما پیشنهاد می‌دهیم چرا که ایبی،مدت زیادی است در حوزه فروش آنلاین فعالیت داشته و به خوبی در این مسیر به رشد و پیشرفت رسیده و مخاطبان زیادی را بیش از پیش به سوی خود جذب کرده است. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که پایه گذار این سایت، یک ایرانی به نام پیرمراد امیدیار بوده است که تنها با به اشتراک گذاشتن لیزر پرینتر شکسته‌اش توانست جرقه راه‌اندازی این سایت را بزند.

چیزی که در این میان باعث می‌شود تا سایت ebay از طرفداران زیادی برخوردار باشد، وجود مزایده در آن است. مزایده‌هایی که هم به نفع خریدار و هم به نفع فروشنده بوده و در نهایت رضایت هر دو طرف را جلب می‌نماید. اما قصد داریم امروز در این مقاله برای کسانی که با نحوه شرکت در این مزایده‌ها آشنایی نداشته و گمان می‌کنند کار سختی است صحبت کنیم و شما را تا خرید کالای مورد نظرتان در مزایده همراهی نماییم.

مزایده در ebay یک امتیاز همگانی نبود!

درست است که گفتیم وجود حراجی در ebay موجب کاربر پسند شدن این سایت گردیده اما این جمله به این معنا نیست که مزایده‌ها از همان ابتدا شامل حال همه اعضا و مشتریان این سایت شده است! بلکه باید بدانید که این ویژگی در ابتدا تنها به افراد خاصی اختصاص داشت یعنی در واقع افرادی که به دنبال خرید کالایی خاص بودند! اما خب پس از مدتی پیرمراد امیدیار جهت همگانی شدن این امتیاز تلاش کرد و در نهایت به موفقیت هم رسید؛ به طوری که امروزه هر کسی که تمایل داشته باشد، می‌تواند در این مزایده‌ها شرکت کند.

هر کالایی در مزایده ایبی قابل خرید نیست

اگر با خود فکر کرده‌اید که هرچه در سایت ebay وجود دارد را می‌توانید با چانه زنی و قیمت‌های پایین بدست آورید، باید بگوییم که سخت در اشتباه هستید! زیرا در کنار کالاهایی که به مزایده گذاشته می‌شوند، بیشتر کالاها به روش عادی به فروش می‌رسند. یعنی شما تنها کافی است که کالای مورد نظرتان را انتخاب کرده و دکمه‌ای که در کنار آن جهت خرید مستقیم وجود دارد را بفشارید که در واقع قیمت اصلی و تمام شده کالای مذکور را پرداخت خواهید کرد.

نحوه خرید مزایده‌ای از ایبی

Auctions in ebay

اگر قصد خرید کالاهایی که به صورت مزایده به فروش می‌رسند را دارید، بهتر است که قبل از آن با نحوه این‌گونه خریدها آشنا شوید.

  • نحوه شرکت در خریدهای حراجی در ایبی به این صورت هستند که شما بر روی دکمه‌ای که به آن مربوط می‌شود و معمولا در کنار کالای مورد نظر قرار می‌گیرد، کلیک می‌کنید.
  • پس از آن قیمتی که به نظرتان مناسب است و ارزش دارد که برای آن کالا هزینه کنید را وارد می‌نمایید. وارد کردن قیمت پیشنهادی شما به این معنی نخواهد بود که همان لحظه موفق به خرید شوید.
  • این روند حراجی، یک مدت زمان مشخص دارد که پس از اتمام آن، کالا در نهایت به شخصی فروخته می‌‌شود که بالاترین قیمت را داده باشد. به همین دلیل باید بالاترین قیمت مربوط به شما باشد تا در نهایت کالای مورد علاقه تان را بدست آورید.

نکاتی در مورد حراجی در ایبی

در بخش مربوط به کالاهایی که با مزایده و در حراج به فروش می‌رسند، باید چند مورد را به خاطر داشته باشید تا در اعمال آنها دقت کافی به خرج دهید.

  1. موردی که می تواند در وهله اول مورد توجه قرار بگیرد، این است که شما باید قبل از سفارش دادن، حداقل قیمتی که برای کالا در نظر گرفته شده است را مشاهده کنید و از مبلغ آن مطلع شوید. پس از فهمیدن حداقل قیمت تعیین شده، می‌توانید در ابتدا قیمتی که تنها کمی بالاتر از قیمت پیشنهادی تعیین شده است را به اشتراک بگذارید تا سایر کسانی که وارد مزایده می‌شوند با شما وارد رقابت شوند. حتی این امکان را دارید که در ابتدا، از قیمت تعیین شده شروع کنید و بعد از وارد شدن دیگران به مزایده و رونمایی قیمت آنها، به بالا بردن قیمت پیشنهادی خود بپردازید. 
  2. مورد دیگری که حتما باید به آن توجه داشته باشید، این است که اگر برای خرید کالای حراجی در ایبی به اندازه کافی مطمئن نیستید، به هیچ وجه وارد مزایده مربوط به آن نشوید! زیرا اگر از روی شانس، قیمت پیشنهادی شما در مزایده پذیرفته شود، در آن صورت موظف خواهید بود که هزینه ذکر شده را جهت خرید آن کالا بپردازید و به هیچ طریقی قادر نخواهید بود که روند پرداخت را متوقف کنید چرا که در این صورت، ایبی از شما شکایت کرده و در نهایت منجر به بسته شدن اکانتتان در سایت می‌گردد و امکان خریدهای بعدی را نخواهید داشت. به همین دلیل به شما توصیه می‌کنیم که اگر برای خرید کالایی اطمینان حاصل نکرده‌اید، به هیچ وجه جهت خرید آن اقدام نکنید تا مشکلی برایتان پیش نیاید.

عملکرد ebay در مزایده‌ها چگونه است؟

شما می‌توانید حداکثر قیمتی که توانایی پرداخت آن را دارید، مطرح کنید. چنانچه قیمت پیشنهادی شما در میان سایر قیمت‌های پیشنهادی بالاتر باشد این سایت از طریق سیستمی که دارد، بر اساس قیمت انتخابی شما به عنوان بالاترین قیمت، سایر کسانی که در مزایده شرکت می کنند را به چالش می‌کشاند تا در نهایت قیمت بالاتری از قیمت ارائه شده شما پیشنهاد شود. در آن حالت ebay دیگر بر حسب قیمت پیشنهادی شما فعالیت نخواهد کرد و شما باید قیمت بالاتری را پیشنهاد دهید.

در واقع به بیان واضح‌تر اگر قیمت پیشنهادی شما بالاترین قیمت باشد، در آن حالت ebay از طرف شما با سایر شرکت کنندگان در مزایده به رقابت خواهد پرداخت و این کار را به صورت خودکار تا زمانی که قیمت بالاتری پیشنهاد شود، ارائه می‌دهد. این روش مناسب کسانی است که می‌خواهند به هر نحوی که شده به کالای خاصی دسترسی داشته باشند و برای آنکه همزمان به سایر کارهایشان رسیدگی کنند، کنترل اوضاع مزایده را به سیستم خودکار سایت واگذار می‌کنند.

با وجود این سیستم و ویژگی‌هایش افراد بسیاری هستند که از این مورد آگاهی نداشته و به همین دلیل ممکن است که به هنگام خرید از ebay از این آیتم کارآمد استفاده نکنند. اما باید به یاد داشته باشید که این امکان برای تمامی شرکت کنندگان حراجی در ایبی فعال خواهد بود و برای استفاده از آن لازم نیست که حتما بالاترین قیمت از آن شما باشد. اما به نظر می‌رسد که این روش شرکت در مزایده برای افرادی که قیمت بالایی را برای کالای مورد نظرشان مطرح می‌کنند، مناسب‌تر باشد.

شرکت در حراجی ایبی را به ما بسپارید

قطعا فراموشتان نشده که کشور ما در تحریم به سر می‌برد و هیچ سایت فروش خارجی، ارسال به ایران نخواهد داشت. گذشته از این، برای همه شما امکان پرداخت ارزی بابت خرید از خارج وجود ندارد اما نا امید نشوید، شما هم می‌توانید از حراجی در ebay بهره ببرید. فقط کافیست لینک مزایده مربوطه را در سایت چارسوق ثبت سفارش کنید تا ما برای شما شرکت کنیم و تمامی کارهای خرید، پرداخت و ارسال به ایران را برای شما انجام دهیم.

این موضوع را نیز خاطر نشان می‌کنیم که سایت چارسوق امکان شرکت در مزایده به صورت لحظه آخر را داشته که مزیت آن، برنده شدن صد در صد شرکت‌کننده (در صورت نبود رزرو قیمتی بالاتر از سوی مشتری دیگر) می‌باشد زیرا در همان ثانیه‌های آخر قیمت بالاتر را نمایان کرده و دیگر زمانی برای شرکت کردن شخصی دیگر و رو کردن قیمتی بالاتر وجود نخواهد داشت.

تاریخ ایجاد: 14:24 - 17 آبان 1402
تماس با چارسوق از طریق تلگرام