category image: راهنمای انتخاب عطر مناسب ؛ تفاوت ادوتویلت، ادوپرفیوم، پرفیوم و ادکلن

راهنمای انتخاب عطر مناسب ؛ تفاوت ادوتویلت، ادوپرفیوم، پرفیوم و ادکلن

همه ما عاشق عطرهای خوشبو هستیم، اما دنیای عطرها می‌تونه حسابی گیج‌کننده باشه ! اما تفاوت ادوتویلت، ادوپرفیوم، پرفیوم، ادکلن و اسپری چیه و کدوم ماندگارتره؟ این همه اسم و اصطلاح مختلف آدم رو سر درگم می‌کنه که آخرش چی بخریم که هم خوشبو باشه، هم ماندگاری خوبی داشته باشه و هم به جیبمون برسه!

تو این مقاله می‌خواییم یه کم راجع به این اصطلاح‌ها و تفاوت‌هاشون صحبت کنیم تا بتونی عطری مناسب با سلیقه و نیاز خودت انتخاب کنی!

 

 

خرید عطر و پرفیوم و اصل از خارج با چارسوق 

معرفی پرفیوم ، ادوپرفیوم ، ادوتویلت ، ادوکلن و اسپری

اول بیا هم ببینیم هر کدوم از این اصطلاح‌ها چی معنی می‌دن:

  • پرفیوم Perfume : غلیظ‌ترین نوع عطر هستش که 20 تا 40 درصد اسانس داره. به خاطر همین، قیمتش هم خیلی بالاتره. ماندگاریش هم 8 تا 12 ساعته و برای کسایی که عاشق عطرهای قوی و ماندگار هستن عالیه. پرفیوم مثل یه سس غلیظ میمونه که خیلی پررنگ و خوشمزه‌ست.
  • ادوپرفیوم  EDP: یه عطر قوی‌ با 15 تا 20 درصد اسانس. ماندگاریش 4 تا 8 ساعته و برای مهمونی‌ها و موقعیت‌های خاص خیلی خوبه. ادوپرفیوم مثل یه آبمیوه طبیعی میمونه که غلیظ‌تر از شربت آبلیمو هست.
  • ادوتویلت  EDT: یه عطر نه چندان قوی که حدود 5 تا 15 درصد اسانس داره. به خاطر همین، قیمتش مناسب‌تره و برای استفاده روزانه عالیه. ماندگاریش هم حدود 3 تا 5 ساعته. ادوتویلت میشه گفت شبیه شربت آبلیمو میمونه که رقیق‌تر از آبمیوه هست.
  • ادکلن: یه نوع عطر رقیق با 2 تا 4 درصد اسانس که بیشتر برای آقایون استفاده می‌شه. ماندگاریش 2 تا 3 ساعته و برای استفاده روزمره خوبه. ادوکلن مثل یه شربت خیلی رقیق میمونه که طعم ملایمی داره.
  • اسپری: درواقع رقیق ترین نوع عطر با 1 تا 3 درصد اسانس که بیشتر برای تمدید بوی عطر استفاده می‌شه. ماندگاریش 1 تا 2 ساعته و قیمتش هم خیلی مناسب‌تره. اسپری مثل یه آب‌پاش میمونه که برای خنک شدن تو روزهای گرم استفاده می‌شه.

 

برای دیدن و خرید عطرهای معروف زنانه اینجا کلیک کنید.

 

مقایسه و تفاوت انواع عطر و ادکلن

حالا که فهمیدیم عطر و ادکلن و اسپری و ادوتویلت چه فرقی با هم دارند، به مقایسه و تفاوتهای هرکدومشون می پردازیم.

 

تفاوت پرفیوم و ادوپرفیوم

  • پرفیوم غلیظ‌تر و ماندگارتر از ادوپرفیوم هست.
  • قیمت پرفیوم از ادوپرفیوم خیلی بیشتره.
  • تنوع رایحه‌ای پرفیوم به اندازه ادوپرفیوم نیست.

مثال: یه سس غلیظ‌تر و خوشمزه‌تر از آبمیوه طبیعی هست، اما قیمتش هم خیلی بیشتره و تنوع طعمش کمتره.

 

تفاوت ادوتویلت و ادکلن

  • ادوتویلت غلیظ‌تر و ماندگارتر از ادکلن هست.
  • قیمت ادوتویلت از ادکلن بیشتره.
  • تنوع رایحه‌ای ادوتویلت بیشتر از ادکلن هست.

مثال: یه آبمیوه طبیعی که غلیظ‌ تر و خوشمزه ‌تر از شربت آبلیمو هست، اما قیمتش هم بیشتره.

 

تفاوت اسپری و عطر

  • اسپری رقیق‌تر و ماندگاری کمتری نسبت به عطر داره.
  • قیمت اسپری خیلی مناسب‌تر از عطره.
  • اسپری برای تمدید بوی عطر استفاده می‌شه.

مثال: یه شربت خیلی رقیق که طعم ملایمی داره و برای رفع عطش تو طول روز استفاده می‌شه.

 

نکاتی برای انتخاب عطر

  • به سلیقه خودتون توجه کنیدعطری رو انتخاب کنید که از بوش لذت می‌برید.
  • به فصل و موقعیت استفاده از عطر توجه کنیدبرای فصل‌های گرم، عطرهای خنک و ملایم و برای فصل‌های سرد، عطرهای گرم و تند مناسب‌تر هستند.
  • به ماندگاری عطر توجه کنیداگر به دنبال عطری با ماندگاری بالا هستید، پرفیوم یا ادوپرفیوم انتخاب کنید.
  • به قیمت عطر توجه کنیدعطرها با توجه به نوع و برندشون قیمت‌های متفاوتی دارند.

یادتون باشه که مهم‌ترین چیز در انتخاب عطر، اینه که از بوش لذت ببرید!

 

نکاتی برای استفاده از عطر

  • عطر را در نقاط نبض‌دار مانند مچ دست، گردن و پشت گوش اسپری کنید.
  • همه فکر میکنن وقتی ادکلن رو روی مثلا نبض دست شون اسپری کردن، باید پوست رو به هم بمالند، این کار اشتباهه و اینو بدونید حتی ساختار عطر رو هم میتونه بهم بریزه! حواس تون باشه فقط عطر رو اسپری کنید و تمام! از بوی مطبوع اش لذت ببرید.
  • از اسپری کردن بیش از حد خودداری کنید چون ذرات کوچیکی داره و براحتی وارد ریه تون میشه و مشکل تنفسی در دراز مدت ایجاد میکنه.
  • عطر را در جای خنک و دور از نور خورشید و گرما و رطوبت نگهداری کنید تا کیفیت اش بهتر حفظ بشه.

 

نوع عطر

غلظت اسانس

ماندگاری

قیمت

پرفیوم

20 تا 40 درصد

8 تا 12 ساعت

بالا

ادوپرفیوم

15 تا 20 درصد

4 تا 8 ساعت

متوسط

ادوتویلت

5 تا 15 درصد

3 تا 5 ساعت

مناسب

ادکلن

2 تا 4 درصد

2 تا 3 ساعت

پایین

اسپری

1 تا 3 درصد

1 تا 2 ساعت

خیلی پایین

 

امیدوارم این مقاله به شما در انتخاب عطر مناسب کمک کرده باشه. بهتون پیشنهاد می‌کنیم حتما مقاله معرفی چند عطر و ادکلن خنک تابستانی را حتما بخونید.

 

اصطلاحات کاربردی عطر و ادکلن

در ادامه، چند تا اصطلاح دیگه که تو دنیای عطرها به کار می‌ره رو هم بهتون معرفی می‌کنم:

  • رایحه: بوی عطر.
  • نت: هر کدوم از بوهای مختلفی که تو یه عطر وجود داره.
  • گروه بویایی: دسته‌بندی عطرها بر اساس رایحه‌هاشون.
  • برند: شرکت سازنده عطر.

با استفاده از این اطلاعات می‌تونید عطری رو انتخاب کنید که با سلیقه و نیاز شما کاملاً همخوانی داشته باشه.

 

خرید پرفیوم و ادورفیوم اورجینال از آمازون با چارسوق

در دنیای عطرها، اصطلاحات مختلفی وجود دارند که ممکن است برای بسیاری از افراد گیج‌کننده باشند. اما با درک تفاوت‌های اصطلاحات مانند پرفیوم، ادوپرفیوم، ادوتویلت، ادکلن و اسپری، شما می‌توانید عطری را انتخاب کنید که بهترین خواص را برای شما دارد.

پرفیوم (Perfume) با درصد بالای اسانس، غلیظ‌ترین نوع عطر است و معمولاً ماندگاری بالایی دارد. ادوپرفیوم (EDP) نیز با میزان کمی پایین‌تر اسانس، ماندگاری و قدرت بوی بالایی دارد. ادوتویلت (EDT) به عنوان نسخه‌ای خنک‌تر از ادوپرفیوم شناخته می‌شود و برای استفاده روزانه مناسب است. ادکلن (Cologne) به عنوان یک عطر مردانه با کمترین میزان اسانس و قیمت پایین‌تر شناخته می‌شود. در نهایت، اسپری (Body Spray) که رقیق‌ترین نوع عطر است و معمولاً برای تمدید بوی عطر استفاده می‌شود.

با درک تفاوت‌ها و نکات استفاده از عطر، می‌توانید عطری را انتخاب کنید که با سلیقه شما هماهنگ باشد و نیازهای شما را برآورده کند. از این به بعد، با اطمینان بیشتری به دنیای عطرها و ادکلن‌ها وارد شوید و لذت ببرید!شما می‌توانید با کپی لینک خرید پرفیوم و ادوپرفیوم از سایت آمازون یا از سایت‌های خارجی دیگر و جایگذاری آن در صفحه اول چارسوق و مشاهده قیمت خرید و هزینه حمل با زدن دکمه محاسبه گر قیمت، هزینه نهایی کالای مورد نظر را مشاهده و به سبد خرید خود اضافه کنید. با ثبت سفارش خرید خود، کارشناسان ما در کمتر از ۲۴ ساعت پیش فاکتور را ثبت کرده و با پرداخت ریالی مبلغ محصول که در پروفایلتان قرار می‌گیرد، خرید خود را ثبت نهایی کنید. برای آشنایی بیشتر با نحوه خرید از آمازون می‌توانید مطلب راهنمای خرید از چارسوق را مطالعه فرمایید.

تاریخ ایجاد: 21:24 - 09 فروردین 1403

مقالات مرتبط

category image: معرفی و خرید دستگاه اسموتی ساز و شیکر فرش جوس اورجینال

معرفی و خرید دستگاه اسموتی ساز و شیکر فرش جوس اورجینال

این روزها استفاده از دستگاه‌ اسموتی ساز فرش جویس بسیار ترند شده است. چرا که افراد به اهمیت دریافت ویتامین طبیعی از میوه‌ها و سبزیجات تازه بیشتر مطلع شده‌اند. شما میتوانید این کالا را از چارسوق خریداری کنید.

11:35 - 13 مرداد 1403
category image: 5 وسیله برای افرادی که به یک خواب خوب شبانه نیاز دارند

5 وسیله برای افرادی که به یک خواب خوب شبانه نیاز دارند

این روزها با توجه به دغدغه‌های فراوانی که برای افراد شکل می‌‎گیرد، استرس و اضطراب به وجود آمده مانع از خواب راحت و در کمال آرامش می‌شود در نتیجه ممکن است به هنگام خواب شبانه، بارها و بارها از خواب بیدار شده و نتوانید بار دیگر به راحتی به خواب عمیق فرو روید و تا ساعت‌ها در کمال خستگی و با ذهنی آشفته به دیوارهای اتاقتان چشم بدوزید و یا با گوشی موبایلتان سرگرم شوید تا شاید مجدد خواب به چشمانتان بیاید.

11:35 - 13 مرداد 1403
category image: با اسباب بازی‌های هوشمند آشنا شوید

با اسباب بازی‌های هوشمند آشنا شوید

بهتر است اکنون که بچه‌ها به تکنولوژی علاقمندند، از وسایل و لوازمی استفاده کنند که مناسب سنشان بوده و همچنین برایشان مفید باشد. در این مقاله به معرفی تعدادی از انواع اسباب بازی هوشمند پرداخته‌ایم که برای سفارش هر یک از آنها از سایت‌های خارجی معتبر، می‌توانید از سایت چارسوق کمک بگیرید و لینک کالا را در چارسوق قرار دهید تا خرید شما انجام شود و محصول به دستتان برسد.

11:35 - 13 مرداد 1403
category image: خرید کیف لپ تاپ به اندازه خرید لپ تاپ مهم است

خرید کیف لپ تاپ به اندازه خرید لپ تاپ مهم است

از آنجایی که لپ تاپ از وسایل گران قیمت به شمار می‌آید باید به ایمنی و حفاظت آن اهمیت داده شود و یکی از وسایل جانبی که حتما باید بعد از خرید لپ تاپ داشته باشید خرید کیف لپ تاپ مناسب است. تفاوت این کوله‌ها با کوله‌های عادی در داشتن محفظه جداگانه و ضد ضربه است که در کوله لپ تاپ وجود دارد. اما میان این همه تنوع کیف‌های لپ تاپ باید به چه نکاتی توجه کنیم تا از خریدمان راضی باشیم و بهترین گزینه را خریداری کنیم. این مسئله‌ای است که ما در ادامه این مقاله به آن می پردازیم.

11:35 - 13 مرداد 1403
تماس با چارسوق از طریق تلگرام