category image: دلایل موفقیت سایت آمازون

دلایل موفقیت سایت آمازون

یک زمانی سایت آمازون به عنوان بزرگترین کتابخانه آنلاین شناخته می‌شد اما هیچگاه در این جایگاه متوقف نشد و به آنچه که بود بسنده نکرد. بخاطر دیدگاه‌های جف بزوس، آمازون قادر شد همچنان در بازار فروش آنلاین فراتر رود و تمام نیازهای یک زندگی را با فروش کالاهای گوناگون فراهم سازد. این سایت به یک فروشگاه اینترنتی موفق در تجارت الکترونیک تبدیل شد که همه مدل کالایی در آن وجود دارد و پشت این موفقیت‌ها، هفت اصل اساسی قرار دارد و به عنوان رازهای موفقیت این سایت شناخته می‌شوند. در ابتدا، رسیدن به موفقیت آسان نبود اما با پشتیبانی همه کارکنان این شرکت و استراتژی‌های موثر، امکان‌پذیر شد که این استراتژی‌ها عبارتند از:

1. یک رهبر خوب با توانمندی‌های مدیریتی عالی می‌تواند تشخیص دهد که کارکنان در راستای اهداف شرکت کار می‌کنند یا خیر؟

سبک‌های مدیریتی مختلفی وجود دارد که می‌توان به آن فکر کرد و در روند کاری خود به کار برد؛ به این صورت که شما می‌توانید تمام اختیار را در دست خود بگیرید یا دموکراتیک‌تر عمل کنید اما هرچه باشید، باید مطمئن شوید که بر روی اهدافتان متمرکز هستید و این موضوع نبید باعث شود که شما به یک مدیر مغرور تبدیل شوید و فضایی غرقابل تحمل برای کارکنان خود بسازید که یکی از موارد برای حفظ این هدف، استخدام نیروهای کارشناس است. جف بزوس از هوش خود برای این موضوع استفاده می‌کند.

2. خلاقیت، کلیدی برای موفقیت است

در مورد آمازون، این جمله واقعا صحت دارد. فروش کتاب به خوبی پیش می‌رفت، اما چرا این سایت در همین کار باقی نماند و به فروش گسترده‌تر روی آورد بدون ترس از اینکه نکند به موفقیت نرسد و جایگاه خوبی که در فروش کتاب به دست آورده بود را هم از دست بدهد؟ یادمان باشد کسانی که تاکنون موفق هستند، لزوماً تا هفته یا ماه بعد موفق باقی نخواهند ماند به همین دلیل است که خلاقیت همیشه لازم است چرا که باید 4 قدم جلوتر از امروز و اینجایی که هستید را نیز ببینید و آگاه باشید که ادامه دادن یک مسیر صاف با افکار و طرح‌های اولیه کاملا اشتباه بوده و طی کردن راهی به سوی شکست خواهد بود.

3. هیچکس نمی‌تواند ادعا کند که خدمات مشتریان، از فاکتورهایی نیست که یک شرکت را به سمت موفقیت هدایت کند

آمازون روی این موضوع سرمایه‌گذاری می‌کند. سیستم آمازون به گونه‌ای است که فروشندگان حداکثر تا 24 ساعت باید به مشتریان جواب بدهند. آمازون همچنین به تحویل محصولات، دقیقاً در زمان و مکان درست تاکید دارد. به همین دلیل، پاسخ مثبت از طرف مشتریان از طریق اینترنت انتشار می‌یابد و این نوع تبلیغ برای آمازون هزینه‌ای در پی ندارد.

4. اجرای موثر

موجودی حقیقی هر کالا در هر لحظه نشان داده می‌شود در نتیجه هرگاه مشتری سفارشی دهد، تاریخ دقیق تحویل قابل تخمین است و این موضوع می‌تواند برای ذهنیت خریدار و برنامه ریزی زمانی که می‌خواهد بابت کالا انجام دهد بسیار موثر باشد.

5. این یک سرمایه گذاری پر ریسک است اما تنوع، در بسیاری از شرکت‌ها مطلوب است

بازار فروش آنلاین کتاب اشباع شده بود و آمازون به این فکر کرد که فروش محصولات خود را متنوع تر کند و به فروش چیزهایی بپردازد که خریداران، آن‌ها را دوست داشته باشند و این به فروش همه مدل کالایی به صورت آنلاین تبدیل شد. سایت آمازون ریسک را به جان خرید اما این ریسک در نهایت به موفقیتی جهانی رسید.

 

6. در امتحان کردن چیزهای جدید یا سرمایه گذاری در کسب و کارهای دیگر، ترس می‌تواند مانع از اجرا شود

اما جف بزوس یک فرد ریسک پذیر است که او از هیچ چیز برای رسیدن به چشم انداز سایت آمازون نمی‌ترسد. ریسک را بپذیر، برنامه ریزی کن و به آرزوها و هدف‌هایت برس.

7. با ذهنیت درست آغاز کن

قانون جذب بیان می‌کند که هر چیزی که به آن فکر کنی را به دست می‌آوری. سایت آمازون پیروزی و شکست را تجربه کرده است علی الخصوص در سال‌های اول فعالیتش، اما توقف نکرد. به جای آن، خود را اصلاح کرد، بازار را رصد کرد و فرصت‌های مناسب را برای ضربه زدن پیدا کرد.

8. در نهایت، شما باید خود را به اطلاعات واقعی درباره‌ی کسب و کارتان مجهز کنید

تمام این فاکتورها می‌تواند در موفقیت کسب و کار شما تاثیرگذار باشد اما باید بر اساس طبیعت کسب و کار شما طراحی شوند. پس همیشه به دنبال کسب اطلاعات جدیدتر باشید.

تاریخ ایجاد: 13:13 - 17 آبان 1402

مقالات مرتبط

category image: خرید از بهترین تخفیفات آمازون با چارسوق

خرید از بهترین تخفیفات آمازون با چارسوق

به کمک چارسوق می‌توانید از تخفیفات آمازون خرید کنید و زودتر از همه باخبر شوید و با ثبت سفارش و پرداخت ریالی، درب منزل در ایران محصولات خود را تحویل بگیرید.

11:35 - 13 مرداد 1403
category image: چطور از آمازون ارزان خرید کنیم ؟

چطور از آمازون ارزان خرید کنیم ؟

برای خرید ارزان و مقرون به صرفه از آمازون ، اپلیکیشن‌ها، سایتها و فیچرهای مختلفی برای پیدا کردن ارزان ترین روش خرید از آمازون وجود دارد که البته چارسوق کار را برایتان راحت کرده و همواره تخفیف‌ها و پیشنهادات ارزان آمازون را آفر می‌دهد.

11:35 - 13 مرداد 1403
category image: راهنمای کامل بهترین روش و نحوه خرید از آمازون

راهنمای کامل بهترین روش و نحوه خرید از آمازون

به خاطر تحریم ها تنهایی نمیتونی از آمازون خرید کنی و بهترین راه و روش خرید از آمازون امریکا استفاده از سایت های واسطه مثل چارسوق هست. چارسوق باتجربه ترین سایت واسطه و بهترین راه و نحوه خرید از امازون و تحویل به ایران هست.

11:35 - 13 مرداد 1403
category image: معرفی بهترین سایت های خرید از آمازون

معرفی بهترین سایت های خرید از آمازون

انتخاب بهترین سایت خرید از آمازون در ایران بسیار سخت است. چارسوق بعنوان واسطه خرید از امازون آمریکا بهترین تجربه سفارش کالای خارجی را برایتان رقم میزند.

11:35 - 13 مرداد 1403
تماس با چارسوق از طریق تلگرام