category image: خرید آنلاین در بلک فرایدی (Black Friday) بزرگترین حراجی دنیا

خرید آنلاین در بلک فرایدی (Black Friday) بزرگترین حراجی دنیا

بلک فرایدی یا به زبان خودمان جمعه سیاه بزرگترین حراج جهانی است که در سال 1951 در آمریکا ریشه دوانده و امروزه در سراسر دنیا شاخ و برگ پیدا کرده است. در این روز تخفیف‌های استثنایی در بسیاری از محصولات و فروشگاه‌ها در سراسر جهان حتی ایران برگزار می‌شود که مردم را از صبح زود درگیر می‌کند تا بتوانند بهترین خرید را داشته باشند. طی آمارهای گرفته شده، 44 درصد از ایرانی‌ها رای داده‌اند که این روز را می‌شناسند، اما  اگر شما آشنایی کافی با این روز و حراج‌های هیجان‌انگیز آن ندارید و یا فروشگاه‌های آنلاینی که در Black Friday می‌توانید از آنها خرید داشته باشید و یک سود واقعی به دست آورید را نمی‌شناسید این مقاله را تا انتها بخوانید.

مطلب ویژه: بلک فرایدی 2023 جمعه سیاه ۱۴۰۲ 

شاید با خود بگویید این تخفیف‌ها برای سایت‌های خارجی مانند خرید از سایت آمازون هستند و برای ما ایرانی‌ها خرید در چنین روزی و بهره‌مندی از تخفیف‌ها امکان‌پذیر نیست اما با وجود سایت‌هایی همانند چارسوق به راحتی می‌توانید یکی از خریداران کالاهای تخفیف خورده در روز جمعه سیاه باشید.

بلک فرایدی 2019 چه روزی است و تا چه اندازه تخفیف دارد؟

بلک فرایدی به آخرین جمعه ماه نوامبر گفته می‌شود که در ایران معادل 8 آذر 1398 خواهد بود. جمعه سیاه به افراد سراسر دنیا این امکان را می‌دهد تا در آستانه سال میلادی جدید بتوانند برای کریسمس خود خریدهایی با تخفیف‌های بی‌نظیر داشته باشند. همچنین جمعه سیاه برای فروشندگان و خرده فروش‌ها یک روز استثنایی است که می‌توانند مزه یک سود واقعی را بچشند. آمار و ارقام نشان می‌دهد میزان خرید در این روز حداقل دو برابر روزهای عادی می‌باشد.

این روز، تعطیل رسمی نیست اما شرکت‌های خارجی را مجاب می‌کند تا به کارمندان خود مرخصی بدهند چرا که بسیاری از مردم، از شب قبل مقابل فروشگاه‌ها صف می‌کشند تا اولین نفرهایی باشند که اجناس مورد علاقه خودشان را انتخاب کرده و خریداری می‌کنند زیرا تعداد محصولات حراج خورده در این روز کمتر از تعداد متقاضیان کالاهاست و ممکن است در ساعات اولیه تمام شوند.

بیش از 50 درصد مردم در خرید از بلک فرایدی شرکت می‌کنند مثلا در سال 2016 ، حدود 101 میلیون نفر در این روز خرید کردند. میزان تخفیف‌ها در این روز ثابت نیست و در هر فروشگاهی چه آنلاین و چه فیزیکی درصد متفاوتی خواهد بود و حتی شما می‌توانید محصولاتی با تخفیف 80 درصدی نیز بیابید. کمترین میزان تخفیف برای جواهرات با 7 درصد به ثبت رسیده اما میانگین تخفیف‌ها حدود 66% برای کشور آمریکا، 56% برای کشور ترکیه و 41% برای کشور ایران است.

از چه فروشگاه‌های اینترنتی در بلک فرایدی خرید کنیم؟

از آنجایی که امروزه فروشگاه‌ها بهترین خرید و فروش‌های خود را به صورت آنلاین و از طریق سایت‌هایشان انجام می‌دهند؛ همچنین مردم نیز خرید راحت و اینترنتی از پشت لپ تاپ خود را به ایستادن در صف‌های طولانی و گذراندن وقت ترجیح می‌دهند، از سال 2005 بلک فرایدی وارد دنیای اینترنتی نیز شد و در سال 2017 بیش از 17% رشد پیدا کرد. همچنین برای ما ایرانی‌ها که امکان خرید در این روز از خارج فراهم نیست، خرید اینترنتی از سایت‌های معروفی نظیر آمازون یا eBay بهترین گزینه است. اگر شما هم می‌خواهید خرید از بهترین فروشگاه‌های اینترنتی در جمعه سیاه را داشته باشید، 6 مورد از محبوب‌ترین‌های آنها را در ادامه معرفی کرده‌ایم.

1. بلک فرایدی آمازون (amazon): آمازون که بزرگترین فروشگاه آنلاین جهان است در بزرگترین روز حراج دنیا هم از سایر رقبای خود پیشی گرفته و در این روز با تخفیف‌های هیجان‌انگیز در گروه محصولات مختلف از اسباب بازی گرفته تا محصولات زیبایی و تجهیزات الکترونیکی مانند لپ تاپ و گوشی، بزرگترین حراج‌ها را به خریداران ارائه می‌دهد. در روز جمعه سیاه سال 2018 حدود 175 میلیون کالا در آمازون به فروش رسید که از این بین، 100 هزار اسباب بازی و 60 هزار محصول زیبایی فروخته شد. بلک فرایدی در آمازون از ساعت 00:01 بامداد شروع می‌شود و تا ساعت 20:00 ادامه پیدا دارد اما این سایت در آن روزعلاوه بر تخفیف‌های Black Friday، بسته‌های تخفیفی دیگری نیز ارائه می‌دهد که چند روز اعتبار خواهند داشت. پس اگر تصمیم به خرید از آمازون در این روز را دارید حتما در روز بزرگترین حراجی دنیا و قبل از تمام شدن کالای مورد نظرتان به این سایت سر بزنید.

2. والمارت (Walmart): والمارت بزرگترین خرده فروشی دنیاست که در آمریکا تاسیس شده و امروزه در کشورهایی مانند چین، هند، اروپا و مکزیک شعبه دارد. والمارت در رقابت با آمازون کمی عقب‌تر ماند اما به نوبه خود یکی از پرفروش‌ترین سایت‌ها در جمعه سیاه می‌باشد و مانند آمازون کالاهای مختلفی را به حراج می‌گذارد. بیشتر فروش والمارت در سال گذشته از اسباب بازی برندهای Lego و Nerf بوده است که به عنوان هدایای کریسمس بچه‌ها در نظر گرفته می‌شود. والمارت همچنین تلویزیون‌هایی با قیمت‌های بسیار مناسب در جمعه سیاه ارائه می‌دهد. اگر قصد خرید از والمارت در بلک فرایدی را داشتید تیم چارسوق همراه شماست.

3. ای بی (ebay): سایت ایبی نیز در بلک فرایدی به عنوان بازیکنی قدرتمند به میدان می‌آید و گزینه خوبی برای آنهاییست که تمایل به خرید محصولات ریفربیشد (refurbished) یا باز شده دارند. از جمله پرفروش‌ترین محصولات ای بی در Black Friday گوشی‌های سامسونگ و اپل است اما این سایت، هم طیف گسترده‌ای از محصولات مختلف را برای جکعه سیاه در نظر می‌گیرد. بیشترین تخفیف‌ها در ایبی نیز مختص وسایل الکترونیکی بوده که به 70% هم می‌رسد. همچنین برخی از کنسول‌های بازی را می‌توان تا 25 درصد تخفیف در eBay پیدا کرد.

4. تارگت (target): تارگت هم یک شرکت خرده فروشی آمریکایی است که هر چند در بلک فرایدی به رقیبان خود مانند آمازون نرسیده است اما شامل محصولات متنوعی است با این حال آنچه بیشتر در تارگت به فروش می‌رسد کنسول‌های بازی و محصولات الکترونیکی است که توصیه می‌کنیم برای خرید در این روز حتما سری به سایت تارگت هم بزنید.

5. بست بای (bestbuy): سایت بست بای که شعب زیادی در بسیاری از کشورها نظیر آمریکا، کانادا، اروپا، چین و ... دارد شهرت خود را با شعار «خرید امن» بدست آورده است. معمولا در black friday محصولات الکترونیکی زیادی توسط سایت BestBuy به فروش می‌رسد و یکی از پرطرفدارترین کالاهای آن در جمعه سیاه سال گذشته، تلویزیون‌های LG بوده است. پس اگر تصمیمدارید در روز بزرگترین حراجی دنیا خرید داشته باشید حتما سری به بست بای (bestbuy) بزنید.

6. دل (Dell): دل یک شرکت آمریکایی است که به ساخت لپ تاپ‌ها و تجهیزات جانبی مشغول است. خرید و فروش‌های روز بلک فرایدی در سایت دل (Dell) به چند گروه Dell Home ،Dell Home Business ،Dell Refurbished تقسیم‌بندی می‌شوند و می‌توانید انواع مختلفی از کامپیوترهای شخصی (PC) و لپتاپ‌ها را پیدا کنید. هر چند در جمعه سیاه، سایت‌ها و فروشگاه‌های بسیاری به فروش لپ تاپ می‌پردازند اما سایت دل به شکل وسیع‌تری به فروش لپ تاپ‌های خود در روز بزرگترین حراجی دنیا می‌پردازد و با بهترین بودجه می‌توانید LapTop مد نظرتان را خریداری نمایید. 

مطلب ویژه: اینجا همه چیز 5 پونده؟!

جمعه سیاه در ترکیه چه خبر است؟

همان‌طور که گفتیم جمعه سیاه از آمریکا شروع شد و رفته رفته به سایر کشورهای جهان رسید. یکی از کشورهایی که روز جمعه سیاه را برگزار می‌کند ترکیه است اما این روز در ترکیه کمی متفاوت پیش می‌رود به این صورت که بیشتر در شهر استانبول رواج داشته و تنها در یک روز نخواهد بود بلکه بازه یک هفته‌ای را برای حراجی اختصاص داده تا از ازدحام جمعیت جلوگیری شود. با توجه به اینکه ترکیه در همسایگی ایران قرار دارد، بازار سفرها در این ایام به ترکیه داغ می‌شود و قیمت تورها گران‌تر خواهد شد بنابراین اگر قصد سفر ندارید اما می‌خواهید از بلک فرایدی ترکیه استفاده کنید می‌توانید از سایت تریندیول خرید اینترنتی داشته باشید. نگران نحوه ارسال و خرید از ترندیول (trendyol) هم نباشید چرا که سایت charsooq همراه شما خواهد بود کافیست محصول خود را انتخاب کرده و لینک آن را برای ما بفرستید تا ما خریدتان را انجام دهیم و برایتان ارسال نماییم.

تاریخ ایجاد: 11:28 - 17 آبان 1402

مقالات مرتبط

category image: ایده های خاص خرید کادوی ولنتاین برای دختر و پسر

ایده های خاص خرید کادوی ولنتاین برای دختر و پسر

دیگه توی این زمونه کادوی ولنتاین شکلاتی و خرسی خیلی قدیمی شده. یه کم خلاقیت به خرج بدین و دنبال ایده ها و کادوی خاص برای ولنتاین باشین. چارسوق بهتون کمک میکنه یه انتخاب خوب کنین.

11:35 - 13 مرداد 1403
category image: پیشنهاد خرید هدیه روز مرد و کادوی روز پدر از خارج در ایران

پیشنهاد خرید هدیه روز مرد و کادوی روز پدر از خارج در ایران

داستانی که در ادامه می‌‌خوانید با اجازه یکی از مشتریان نکته سنج چارسوقی که از تجربه خرید روز پدر از چارسوق با ما به اشتراک گذاشته بود، منتشر شده و امیدواریم برایتان مفید باشد.

11:35 - 13 مرداد 1403
category image: تخفیف ویژه روز زن و مادر همراه با چارسوق

تخفیف ویژه روز زن و مادر همراه با چارسوق

به مناسبت تولد حضرت فاطمه روز زن و روز مادر، سایت چارسوق به عنوان یکی از معتبرترین وب‌سایت‌های تخفیف و خرید آنلاین، تخفیفات فوق‌العاده‌ای در سایت‌های معروف همچون امازون و ترندیول ترتیب داده است.

11:35 - 13 مرداد 1403
category image: تخفیف های کریسمسی آمازون با چارسوق

تخفیف های کریسمسی آمازون با چارسوق

چارسوق با سیستم خرید آنلاین راحت و سریع از آمازون، به شما این امکان را می‌دهد تا به سادگی و با اطمینان، هدایای کریسمس خود را سفارش دهید.

11:35 - 13 مرداد 1403
تماس با چارسوق از طریق تلگرام