category image: مستر کارت چیست و چه کاربردی دارد؟

مستر کارت چیست و چه کاربردی دارد؟

در این مقاله قرار است در مورد مستر کارت با شما صحبت کنیم چرا که بسیاری از اطلاعات کافی در این خصوص نداشته و شاید برایتان سوال باشد که مستر کارت چه کاربردی داشته و از کجا باید تهیه شود؟ شما با تهیه یک مسترکارت، در واقع صاحب یک کارت اعتباری مالی خواهید شد که با استفاده از آن می‌توانید به شبکه بانک جهانی متصل می‌شوید.

با مستر کارت بیشتر آشنا شوید!

این روزها تعاملات و ارتباطات بین‌المللی بسیار رایج‌تر از گذشته شده است که اگر شما هم در این عرصه فعالیت دارید و یا تجارت می‌کنید حتما به یک مستر کارت نیاز پیدا خواهید کرد زیرا باعث می‌شود تبادلات مالی به راحتی انجام شوند. حتی اگر در این عرصه فعالیتی ندارید بد نیست اطلاعات کافی در این خصوص داشته باشید.

مسترکارت یک کیف پول است و به شما امکان می‌دهد با صرف هزینه‌های اندک کارمزد، محصولات مورد نظرتان را خریداری نمایید. خوشبختانه از مسترکارت‌ها در اکثر کشورهای جهان پشتیبانی می‌شود و شما می‌توانید با مراجعه به دستگاه‌های خودپرداز، نسب به اخذ وجه نقد اقدام کنید. 

اگر چه مسترکارت‌ها به شدت مورد توجه قرار دارند و روز به روز هم به تعداد کاربران آن افزوده می‌شود، اما متاسفانه برای ساکنان ایران، امکان دسترسی آسان به آنها وجود ندارد زیرا تحریم‌های موجود موجب شده است که افراد برای خرید این کارت‌ها با موانع زیادی مواجه شوند اما خوشبختانه موسسات و مجموعه‌های خاصی این راه را برای متقاضیان هموار کرده‌اند و با اقداماتی ویژه، مسترکارت مورنظر را از کشورهای خارجی دریافت می‌کنند.

مستر کارت چه کاربردهایی دارد؟

مستر کارتاما رایج‌ترین استفاده مستر کارت در این روزها مربوط به خرید از سایت های خارجی می‌باشد. به عنوان مثال شما باید برای خرید از سایت‌های مطرح و جهانی مثل آمازون، ebay، علی اکسپرس و ... یک مسترکارت در اختیار داشته باشید تا بتوانید پرداخت ارزی خود را انجام دهید. افرادی که به دنبال مهاجرت و ادامه تحصیل در خارج از کشور هستند هم به یک مسترکارت نیاز پیدا خواهند کرد چرا که برای تهیه ویزا و پرداخت هزینه‌های سفارت ضروری خواهد بود. از دیگر کاربردهای مسترکارت می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • کرایه کردن خودرو در سفرهای خارجی
  • امکان رزرو اقامتگاه و هتل‌های خارجی
  • امکان خرید بلیط هواپیما برای سفرهای خارجی
  • امکان پرداخت هزینه‌های مربوط به آزمون‌های بین المللی مثل: آیلتس و تافل

با انواع مسترکارت‌ها آشنا شوید!

بدون شک در زمان تهیه مسترکارت، از شما در مورد گزینه انتخابیتان سوال پرسیده خواهد شد و در صورتی که اطلاعات مناسبی در این زمینه در اختیار داشته باشید، می توانید ایده‌آل‌ترین مورد را انتخاب کنید. به طور کلی مسترکارت‌ها به سه دسته زیر تقسیم می‌شوند:

  • مسترکارت‌های استاندارد: اگر عاشق خرید هستید و مدام در سایت‌ها ی فروشگاهی می‌گردید پس مسترکارت استاندارد گزینه مناسبی برایتان خواهد بود. البته این مستر کارت‌ها فقط برای خرید از سایت‌های فروش کاربرد ندارند چون می‌توانید در کوتاهترین زمان ممکن هتل رزرو کنید، هزینه آزمون پرداخت کنید و... .
  • مسترکارت‌های گلد: مسترکارت‌های گلد یک انتخاب مناسب برای علاقمندان به سفرهای خارجی به حساب می‌آید. شما می‌توانید با تهیه این کارت‌ها از تخفیف‌ها و پیشنهادات هیجان انگیزی در طول سفرتان بهره‌مند شوید. مثلا می‌توانید هتل رزرو کنید، ماشین اجاره‌ای پیدا کنید و... .

یادتان باشد در زمان استفاده از مسترکارت‌های گلد با محدودیت‌هایی مواجه خواهید بود. یعنی باید به طور ماهیانه خریدهای خود را به حداکثر 60 خرید با ارزش 60 هزار دلار محدود کنید. محدودیت روزانه این مسترکارت‌ها هم 20 تراکنش است، البته به طور کلی ارزش این 20 تراکنش نباید بیش از 4هزار دلار باشد.

  • مسترکارت‌های پلاتینیوم: اگر به طور مداوم از مسترکارتتان استفاده می‌کنید و وجود محدودیت‌های موجود در نمونه گلد و استاندارد برایتان اذیت کننده است، باید به سراغ کارت پلاتینیوم بروید. خوشبختانه این نوع محدودیتی در استفاده ندارد و دارای بالاترین حد ممکن هستند که می‌توان آن را بیمه کرد.

    یادتان باشد که هزینه لازم برای تهیه مسترکارت‌های پلاتینیوم در مقایسه با نمونه‌های گلد و استاندارد بسیار بالاتر است. پس اگر بودجه کافی برای این کار دارید، به سراغ نمونه‌های پلاتینیوم بروید.

برای صدور مسترکارت باید چه مراحلی را پشت سرگذاشت؟

به طور کلی هر یک از موسساتی که در ایران به منظور صدور مسترکارت فعالیت دارند، راه و روشی مخصوص به خود را برای این کار در پی گرفته‌اند. ما در ادامه مراحلی را که شما باید برای تهیه مسترکارت پشت سر بگذارید، ذکر خواهیم کرد:

گام اول- برای اینکه بتوانید صاحب یک مسترکارت شوید، باید در نخستین گام در سایت موسسه‌هایی که این خدمات را ارائه می‌دهند ثبت نام کنید.

گام دوم- در گام بعدی باید درخواستتان را به منظور اخذ مسترکارت در همان سایت ثبت کنید.

گام سوم- در ادامه صفحه ای بانکی برایتان به نمایش درمی‌آید که باید فرم موجود در آن را تکمیل کنید تا پروسه پرداخت با موفقیت به سرانجام برسد.

گام چهارم- در این مرحله، باید پیشتر گذرنامه و کارت ملی خود را اسکن کرده باشید تا فایل اسکن شده را در صفحه تازه بارگذاری کنید.

گام پنجم- مبلغی را به عنوان پیش پرداخت، پرداخت کنید تا اقدامات لازم به منظور صدورکارت انجام شود.

پس از پشت سر گذاشتن تمامی این مراحل، باید در یک بازه زمانی حداقل 10 روزه منتظر بمانید تا مسترکارتتان صادر شود.

تاریخ ایجاد: 21:15 - 16 آبان 1402

مقالات مرتبط

category image: راهنمای انتخاب عطر مناسب ؛ تفاوت ادوتویلت، ادوپرفیوم، پرفیوم و ادکلن

راهنمای انتخاب عطر مناسب ؛ تفاوت ادوتویلت، ادوپرفیوم، پرفیوم و ادکلن

راهنمای خرید عطر مناسب و تفاوت پرفیوم Perfume ، ادوپرفیوم EDP ، ادوتویلت EDT ، ادوکلن و اسپری را در این مقاله می‌خوانید و همچنین میزان غلظت و روش تشخیص آن را متوجه خواهید شد.

11:35 - 13 مرداد 1403
category image: معرفی و خرید دستگاه اسموتی ساز و شیکر فرش جوس اورجینال

معرفی و خرید دستگاه اسموتی ساز و شیکر فرش جوس اورجینال

این روزها استفاده از دستگاه‌ اسموتی ساز فرش جویس بسیار ترند شده است. چرا که افراد به اهمیت دریافت ویتامین طبیعی از میوه‌ها و سبزیجات تازه بیشتر مطلع شده‌اند. شما میتوانید این کالا را از چارسوق خریداری کنید.

11:35 - 13 مرداد 1403
category image: 5 وسیله برای افرادی که به یک خواب خوب شبانه نیاز دارند

5 وسیله برای افرادی که به یک خواب خوب شبانه نیاز دارند

این روزها با توجه به دغدغه‌های فراوانی که برای افراد شکل می‌‎گیرد، استرس و اضطراب به وجود آمده مانع از خواب راحت و در کمال آرامش می‌شود در نتیجه ممکن است به هنگام خواب شبانه، بارها و بارها از خواب بیدار شده و نتوانید بار دیگر به راحتی به خواب عمیق فرو روید و تا ساعت‌ها در کمال خستگی و با ذهنی آشفته به دیوارهای اتاقتان چشم بدوزید و یا با گوشی موبایلتان سرگرم شوید تا شاید مجدد خواب به چشمانتان بیاید.

11:35 - 13 مرداد 1403
category image: با اسباب بازی‌های هوشمند آشنا شوید

با اسباب بازی‌های هوشمند آشنا شوید

بهتر است اکنون که بچه‌ها به تکنولوژی علاقمندند، از وسایل و لوازمی استفاده کنند که مناسب سنشان بوده و همچنین برایشان مفید باشد. در این مقاله به معرفی تعدادی از انواع اسباب بازی هوشمند پرداخته‌ایم که برای سفارش هر یک از آنها از سایت‌های خارجی معتبر، می‌توانید از سایت چارسوق کمک بگیرید و لینک کالا را در چارسوق قرار دهید تا خرید شما انجام شود و محصول به دستتان برسد.

11:35 - 13 مرداد 1403
تماس با چارسوق از طریق تلگرام