category image: خرید ساعت هوشمند بهتر است یا ساعت معمولی؟

خرید ساعت هوشمند بهتر است یا ساعت معمولی؟

ساعت مچی یکی از آن وسایلی است که هر شخص حتی اگر علاقه‌ای به استفاده از آن نداشته باشد هم حداقل یک عدد از آن را چه بهترین برند باشد و چه یک مارک معمولی در میان وسایل خود دارد و عده‌ای دیگر هم علاقه وافری به خرید ساعت داشته و دوست دارند کلکسیونی از زیباترین و ارزشمندترین ساعت مچی‌ها را داشته باشند و با استایل‌های مختلف خود ست کنند. اما در این میان هم افرادی هستند که بین دنیای کلاسیک و دنیای تکنولوژی سردرگم مانده‌اند؟!

حتما تا به حال اسم ساعت هوشمند به گوشتان خورده است. ساعتی که مقدار زیادی تکنولوژی چاشنی آن شد و مفهوم ساعت در آن به طور کلی تغییر کرد که اکنون آن را جزو گجت‌های هوشمند و یا گجت پوشیدنی می‌دانند. این وسیله در سال‌های اخیر به طوری در بازار نمایان شد که خیلی از خریداران را درگیر این سوال کرد که ساعت معمولی بخریم یا ساعت هوشمند؟ اما واقعا برای خرید کدام یک از آنها باید هزینه کرد؟

کمی تفکر قبل از خرید ساعت لازم است!

امروزه سرعت پیشرفت و گستردگی تکنولوژی بسیار زیاد است. زمانی که بهترین و معروف‌ترین برندهای ساعت مچی به سیکو، اورینت، فورتیس و ... ختم می‌شدند وم داشتنن یکی از آنها به عنوان کالایی لوکس و خاص به حساب می‌آمد به دور از تصور بود که یک روز نه تنها تنوع برندهای ساعت مچی وسیع می‌شود بلکه ساعت‌های هوشمندی تولید می‌شوند که کار آنها به نشان دادن زمان ختم نمی‌شود و امکانات هیجان انگیز دیگری را هم در اختیار افراد قرار می‌دهد.

زمانی بود که بیشتر ما دوست داشتیم یک کامپیوتر در منزلمان داشته باشیم، اما کمی بعدتر لپ تاپ‌ها، کنسول‌های بازی، تبلت، گوشی‌های هوشمند مختلف و... پشت ویترین فروشگاه‌ها نمایان شدند که ذهن همه افراد به خصوص جوان‌ها را به خود درگیر کرد که در این میان، ساعت هوشمند هم از این قافله عقب نماند و طرفدارن نسبتا زیادی پیدا کرد. اکنون شرکت‌های تولید کننده گوشی موبایل، هر کدامشان دستی هم در تولید ساعت هوشمند برده‌اند اما آیا این ساعت‌ها را می شود با ساعت مچی معمولی مقایسه کرد؟ دلایل زیادی وجود دارد که شما را به سمت خرید ساعت مچی معمولی روانه می‌کند ولی ساعت هوشمند هم نکات مثبتی دارد که علاقمندان به تکنولوژی را برای خرید وسوسه می‌کند.

درصد زیادی از افراد بر این باورند که اصالت ساعت مچی معمولی را نمی‌شود با با ساعت‌های هوشمند تازه وارد مقایسه کرد که البته با بررسی برخی موارد، درستی این موضوع اثبات می‌شود. آیا شما حاضرید با کت و شلوار و استایلی رسمی، یک ساعت هوشمند به دست خود ببندید؟ قطعا جوابتان منفی خواهد بود. حتما هم دوست ندارید وسط بدو بدوهای روزانه؛ درست زمانی که می‌خواهید به ساعتتان نگاه کنید، شارژ آن تمام شده و از کار افتاده باشد!

داشتن یک ساعت مچی معمولی برند سوئیسی برای خیلی از افراد یک خرید کاملا لاکچری محسوب می‌شود که نیازی به شارژ کردن باتری ندارد و کلاس تیپ های رسمی را حفظ می‌کند اما برای برخی دیگر، خرید ساعت هوشمندی که به تلفن همراه متصل شود و مدرن و امروزی باشد و چه بسا اپل واچ؛ یک خرید هیجان انگیز و ارزشمند به حساب می‌آید.

مزایای ساعت مچی معمولی

watch classic

  • ساعت مچی معمولی دارای برندهای بسیار زیادی بوده که برای هر بودجه و سلیقه‌ای می‌توان یک مدل را در نظر گرفت
  • نیازی به شارژ کردن ندارد و تا مدت‌ها و حتی برندهای لوکس‌تر تا سال‌ها نیاز به تعویض باتری نخواهند داشت
  • ساعت‌های قابل اعتمادی بوده و امتحان خود را پس داده‌اند و نیازی به تکامل ندارند
  • در کنار لپ تاپ و یا اسمارت فون، خرید ساعت مچی معمولی منطقی‌تر به حساب می‌آید

مزایای ساعت هوشمند

  • قابلیت اتصال به گوشی موبایل و مشاهده تماس، پیام و ... که نیازی نیست سر کلاس درس و مواقع ضروری حتما گوشی موبایل خود را از جیبتان در بیاورید
  • امکان نصب اپلیکیشن‌هایی مانند گوگل مپ و ... بر روی آن وجود دارد
  • داشتن ظاهری مدرن و امروزی برای کسانی که به دنبال تکنولوژی هستند
  • امکان نمایش زمان هم به صورت عقربه‌ای و هم به شکل دیجیتال
  • امکان نمایش تنفس، ضربان قلب، گام شمار و دیگر موارد مربوط به سلامتی

مطلب ویژه: جدیدترین و بهترین انواع ساعت هوشمند

معایب ساعت هوشمند

smart watch

  • از آنجایی که ساعت‌های هوشمند از وسایل تازه وارد به دنیای تکنولوژی هستند، برخی از معایب آنها هنوز رفع نشده که بسیاری از افراد را برای خرید مردد می‌کند.
  • باتری‌های ضعیف که دائما نیاز به شارژ دارند
  • نیاز به حضور گوشی برای اتصال به اینترنت
  • قیمت‌های گران برای مدل‌هایی که امکانات خوب و ارزشمندی ارائه می‌دهند

بعد از آن که تمامی موارد مد نظرتان را بررسی کردید می‌توانید ساعت مورد نظرتان را با خرید از سایت‌های خارجی به وسیله چارسوق تهیه نمایید.

تاریخ ایجاد: 18:29 - 16 آبان 1402

مقالات مرتبط

category image: 5 لپ تاپ و اولترابوک برتر hp را بشناسیم

5 لپ تاپ و اولترابوک برتر hp را بشناسیم

اگر برای خرید لپتاپ ، سری به دنیای پر زرق و برق لپ تاپ‌ها و اولترا بوک‌ها زده باشید خواهید دید که تنوع در بازارشان به قدری زیاد است که تصمیم گیری را در خرید آنچه می‌خواهیم سخت‌تر می‌کند. فروشگاه‌هایی پراز لپ تاپ‌های فوق پیشرفته گیمینگ که از کامپیوترهای شخصی هم قدرت بیشتری دارند تا اولترابوک‌های سبک وزنی که از یک مجله هفتگی هم باریک‌تر هستند، هر کدام با ویژگی‌های خاص و خیره کننده خود نظر ما را به خود جلب می‌کنند و ما را در خرید لپ تاپ سرگردان‌تر می‌سازد. از طرفی دیگر قیمت‌های متفاوت (از 3 میلیون تا بیش از 40 میلیون که دامنه کمی برای یک محصول نیست) را برای هر مدل از لپ تاپ‌ها مشاهده می‌کنیم!

11:35 - 13 مرداد 1403
category image: راهنمای خرید بهترین هدفون متناسب با بودجه شما

راهنمای خرید بهترین هدفون متناسب با بودجه شما

اگر در میان دغدغه‌ها و مشغولیت‌های روزانه کمی دقت کنید متوجه خواهید شد که این روزها یکی از همراهان همیشگی اکثر شما هدفون‌ها هستند. این وسیله از صبح که بیدار می‌شوید در راه رسیدن به محل کار، دانشگاه، سفر، هنگامی که مشغول انجام کار بوده، زمانی‌که مطالعه می‌کنید و یا کتاب‌های صوتی و پادکست‌ها را گوش می‌دهید و همچنین در مواقع استراحت نیز هدفون خود را به همراه دارید بنابراین اگر کیفیت صدایی که می‌شنوید بد باشد قطعا آن صدا خسته کننده و آزار دهنده خواهد بود اینجاست که اهمیت خرید هدفون مناسب خودش را نشان می‌دهد حتی اگر یک هدفون گران قیمت اما با کیفیت بالا هم خریداری کنید ارزشمند خواهد بود. بنابراین اگر شناختی روی هدفون‌ها ندارید ولی تصمیم به خرید این وسیله دارید این مقاله را از دست ندهید به خصوص اگر قصد خرید هدفون از آمازون یا هر سایت خارجی دیگری را دارید ابتدا این مقاله را بخوانید تا با ویژگی های یک هدفون خوب آشنا شوید سپس برای خرید تصمیم‌گیری کنید.

11:35 - 13 مرداد 1403
category image: بهترین گوشی های موبایل در سال 2019

بهترین گوشی های موبایل در سال 2019

هنوز چند ماهی از سال 2019 نگذشته است اما تا کنون تعداد زیادی گوشی از شرکت های مختلف وارد بازار شده‌اند. در این لیست تمام این گوشی‌ها تست و بررسی شده‌اند و بهترین آن‌ها را برایتان نام برده‌ایم تا اگر قصد خرید یکی از این اسمارت فون ها را دارید به راحتی تصمیم بگیرید. ابتدایی ترین کاری که باید قبل از خرید گوشی موبایل انجام دهید این است که بودجه خود را بررسی نموده و بعد از آن بدانید به کدام برند گوشی علاقه بیشتری دارید و دوست دارید یکی از مدل‌های آن را در دست بگیرید.

11:35 - 13 مرداد 1403
category image: بهترین مدل‌های قهوه ساز برای خرید از خارج

بهترین مدل‌های قهوه ساز برای خرید از خارج

شاید کمی دور از انتظار به نظر برسد اما درست کردن یک قهوه عالی حتی برای دستگاه هم سخت است و این موضوع را افرادی متوجه می‌شوند که به خوردن قهوه ناب علاقه زیادی دارند. برای داشتن یک قهوه خوب و دلپذیر متغیرهای زیادی باید در یک راستا قرار گیرند مثلا آب داغ باید در محدوده دمایی دقیقی به دانه‌های قهوه برخورد کند و کل فرآیند دم کردن نیز باید در یک بازه زمانی معین انجام شود. فقط تعداد انگشت شماری از قهوه سازهای قطره‌ای می‌توانند این نوع موارد را در ساختار خود داشته و قهوه‌ای با طعم بی‌نظیر ارائه دهند. با این حال، ما استثناهای قابل توجهی در سایت‌های خارجی پیدا کردیم که قهوه عالی دم می‌کنند.

11:35 - 13 مرداد 1403
تماس با چارسوق از طریق تلگرام